Nasza przychodnia specjalistyczna zajmuje się kompleksową opieką zdrowotną dzieci w zakresie ich szybkiego i sprawnego rozwoju.
Centrum Wspierania Rozwoju SENSOMED oferuje holistyczne wsparcie rozwoju dzieci i młodzieży. W naszym centrum skutecznie poradzisz sobie z nieprawidłowościami w zakresie integracji sensorycznej. Terapia neurologopedyczna wspiera rozwój mowy i komunikacji. Terapia ręki rozwija precyzyjne umiejętności motoryczne, niezbędne do codziennych czynności. W terapii stopy wspieramy prawidłowy rozwój układu ruchu, co poprawia postawę i sprawność fizyczną. Sesje terapii manualnej łagodzą napięcia mięśniowe i poprawiają funkcjonowanie układu mięśniowo-szkieletowego. Stawiamy na indywidualne podejście do każdego dziecka, uwzględniając jego unikalne potrzeby. Nasz zespół wykwalifikowanych specjalistów jest gotowy wspierać Twoje dziecko na każdym etapie rozwoju.
Terapia logopedyczna to specjalistyczna forma terapii skoncentrowana na diagnozowaniu i leczeniu zaburzeń mowy, języka, głosu i komunikacji. Celem terapii jest poprawa zdolności komunikacyjnych dzieci i młodzieży, które mają trudności z mówieniem, rozumieniem języka, artykulacją, płynnością mowy, głosem, a także z funkcjami związanymi z połykaniem.
Terapia ręki to specjalistyczna forma terapii skoncentrowana na rozwijaniu i poprawie funkcji motorycznych rąk, dłoni i palców. Celem terapii ręki jest zwiększenie zdolności do wykonywania precyzyjnych ruchów, które są niezbędne w codziennych czynnościach, takich jak pisanie, rysowanie, ubieranie się, jedzenie czy manipulowanie przedmiotami.
Terapia stopy to forma terapii mająca na celu poprawę funkcji stóp oraz kończyn dolnych u dzieci. Celem terapii jest wspieranie prawidłowego rozwoju stóp oraz korekcja nieprawidłowości w rozwoju stopy.
Terapia manualna to specjalistyczna forma terapii, gdzie za pomocą rąk wpływa się na poprawę funkcjonowania ciała, zakresu ruchu, redukuje napięcia tkankowe oraz dolegliwości bólowe w różnych obszarach ciała.
Terapia integracji sensorycznej (SI) to metoda terapeutyczna skierowana do dzieci z trudnościami w przetwarzaniu i organizowaniu informacji sensorycznych, które otrzymują z otoczenia. Celem tej terapii jest poprawa zdolności dziecka do odbierania, rozumienia i odpowiedniego reagowania na różnorodne bodźce sensoryczne, co wpływa na obszar poznawczy, emocjonalny i fizyczny dziecka.
W naszym programie znajdziesz:
z Agnieszką Malik-Żelechowską Poznawaj etapy rozwoju dziecka i reaguj na niepokojące objawy. Wsparcie rozwoju motorycznego i sensorycznego dzieci od początku.
z Małgorzata Marczydło Metody chustonoszenia oraz praktyczne porady dla rodziców. Techniki handlingu dzieci, które pomogą Ci w codziennej opiece nad maluchem.
Dziecko w wieku 6-8 miesięcy nie wydaje żadnych dźwięków Brak reakcji na dźwiękBrak realizowania prostych słów (mama, tata) w okolicach pierwszego roku życiaMowa niewyraźna (mowa dziecka w wieku 3 lat powinna być całkowicie zrozumiała) Ubogi zasób słownictwaWymowa międzyzębowa w każdym wieku Oddychanie torem ustnymBrak zrozumienia prostych poleceń (między 18, a 24 m.ż.)Brak realizacji niektórych głosek, lub powtarzalna zamiana głoski na innąTrudność w rozumieniu poleceń złożonych, rozumienia stosunków przestrzennychTrudność w realizowaniu gramatyki i składniZaburzenie płynności mowy- jąkanie Trudność z utrzymaniem tempa mowyProblemy z czytaniem i pisaniemTrudność z realizacją mowy na tle emocjonalnymDziecko między 1, a 2 r.ż nie wymawia głosek (a,o,u,e,y,i,m,p,b,t,d,n,j)Dziecko w 3 r.ż. nie wymawia głosek (ś,ź,ć,dź,l,k,g,h,f,w,ł,ń,ą,ę)Dziecko w 4 r.ż. nie wymawia głosek (s,z,c,dz)Dziecko w 5 r.ż. nie wymawia głosek (sz,rz,cz,dż) Dziecko w 6 r.ż. nie wymawia głoski (r)
Terapia ręki jest skierowana do dzieci, które mają trudności z motoryką małą, czyli precyzyjnymi ruchami dłoni i palców. Problemy z trzymaniem narzędzia pisarskiego (nieprawidłowy chwyt pisarski)Ból ręki podczas pisania/rysowaniaNiechęć do wykonywania prac plastycznych, rysowania, pisania, wykonywania czynności wymagających precyzji rąk.Niewłaściwa postawa ciała podczas pisania.Niewyraźne pismo, trudności z kontrolą nacisku ołówka na papier.Opóźnienie w osiąganiu kamieni milowych związanych z motoryką małą.Problemy z koordynacją oko-ręka.Problemy z ubieraniem się (zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł).Trudności z samodzielnym jedzeniem (korzystanie ze sztućców).Problemy z motoryką małą wynikające z trudności z koordynacją i planowaniem ruchowym.Opóźnienia w rozwoju motoryki małej wynikające z nieprawidłowego napięcia mięśniowegoTrudności z koncentracją na zadaniach wymagających precyzyjnych ruchów dłoni.
Wady postawy Asymetria ciała Problemy ze stopami: Płaskostopie, koślawość kolan. Dolegliwości bólowe Wzmożone napięcie mięśniowe Osłabiona siła mięśniowa
Wady zgryzu- wspomaganie leczenia poprzez poprawę funkcji mięśni odpowiedzialnych za prawidłowy zgryz. Asymetrie twarzowe Bóle stawów skroniowo-żuchwowych Wspomaganie adaptacji mięśni i stawów do nowego ustawienia zgryzu. Pacjenci z bruksizmem (zgrzytaniem zębami). Nadmierne napięcie mięśni w okolicy twarzy, szyi i karku. Nieprawidłowe wzorce ruchowe: Korekta wzorców ruchowych, które mogą wpływać na funkcję zgryzu i ustawienie szczęki.